כ"ב תמוז ע"ב – כפר חב"ד "מבשרי אחזה אלוה" הקלטה לסמינר מבנה הנפש במקסיקו |
כ"ב תמוז ע"ב – כפר חב"ד "מבשרי אחזה אלוה"הקלטה לסמינר מבנה הנפש במקסיקו בקר טוב לכולם. אני מאד שמח שמתקיים היום סמינר של תורה וקבלה. שהסמינר יצליח בגדול, שכולם ילמדו ויפנימו את הלימוד, שיעשה רושם עמוק בנפש ומתוך הרושם העמוק בנפש יתבטא בעולם שלנו במעשים טובים, באהבה וחבה ושמחה, ובזכות האהבה שכולנו נאהב אחד את השני תבוא הגאולה במהרה בימינו. השתקפות עשר הספירות בנפששמעתי שנושא הסמינר היום הוא מבנה הנפש. באמת נפש האדם היא כמבנה כל העולמות העליונים, ועד שנפש האדם משקפת את הספירות העליונות בעולם הכי גבוה – עולם האצילות. על כך כתוב הפסוק "מבשרי אחזה אלוה". עולם האצילות הוא עולם אלקי, כלומר שיש בו רק מודעות אלקית – שה' אחד ואין עוד מלבדו. כתוב ש"מבשרי", מתוך ההתבוננות שאדם מתבונן בבשר שלו, ועוד יותר הנפש שלו – תכונות הנפש וחושי הנפש – הוא מכיר את ה', כי האדם נברא בצלם ודמות. יש לו צלם אלקים ודמות אלקים, ולכן על ידי שמתבונן בעצמו – בגוף שלו ועוד יותר בנפש שלו – הוא בא להכיר את מי שאמר והיה העולם. השתקפות ארבעת העולמות בנפשכמו שהנפש משקפת את העולם הכי גבוה, גם יש רבדים שונים בנפש שהם בעצם כנגד כל סדר השתשלשלות העולמות העליונים. בכללות יש ארבעה עולמות – אצילות, בריאה, יצירה, עשיה:
עשיה – תיקוןדוקא בעולם שלנו ה' נתן לנו מצוות מעשיות, וכל מעשה מתקן משהו. בלשון הקדש לעשות פירושו לתקן. על ידי מעשה בפועל, במגע ישיר עם חומר העולם, עושים איזה תיקון – מעלים ומגלים את הניצוץ האלקי שבתוך החומר. בכל דבר יש ניצוץ, מה הכוונה? בעצם הכל ה', רק שנסתר, לא רואים זאת. אם אני עושה מצוה בחומר אני משחרר ופודה את הניצוץ ומגלה את האלקות. אני רואה על כל צעד ושעל בחיי השגחה פרטית. זו הכוונה והתכלית של מצוות – תריג מצוות של היהודים ו-ז מצוות של לא-יהודים – שכולם יחד, נקיים את רצון ה' ונעבוד אותו בכל רבדי הנפש: העל-שכלי שבנפש, אצילות; השכל ("מושכל" בלשון הקבלה והחסידות), עולם הבריאה; הרגש ("מורגש"), עולם היצירה; מעשה ("מוטבע", אינסטינקט), עולם העשיה (שדוקא בו עושים את התיקונים). שוב, אני מאחל שהסמינר יהיה בהצלחה רבה, ויהיו הרבה-הרבה אור ושמחה. Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com |
האתר הנ"ל מתוחזק על ידי תלמידי הרב
התוכן לא עבר הגהה על ידי הרב גינזבורג. האחריות על הכתוב לתלמידים בלבד