קבלת פנים יהודה-לייב וחיה מושקא שי' מרנץ - מוצאי כ"ח כסלו תש"פ – כפ"ח |
בע"ה מוצאי כ"ח כסלו תש"פ – כפ"ח קבלת פנים יהודה-לייב וחיה מושקא שי' מרנץ
סיכום שיעורי הרב יצחק גינזבורג שליט"א[א] לחיים לחיים, בנין עדי עד, דור ישרים יבורך, כמו שהחתן אמר במאמר, מהשרש של החתן, תענוג הפשוט הבא במורגש (חיצוניות עתיק), והשרש של הכלה, "אשת חיל עטרת בעלה", עוד יותר, תענוג הפשוט העצמי (פנימיות עתיק), רדל"א (שבו חביון עז העצמות). לחיים לחיים. אנחנו עכשיו בחג חנוכה. יש הרבה כוונות של שמונה הנרות בשמונת הימים של חנוכה. המספר שמונה קשור עם משיח. כתוב שכל נר הוא נים בכנור של מלך המשיח. כל נר הוא בחינת כנור, כנור הוא נר-כו, "נר הוי' נשמת אדם". בכנור של המשיח יש שמונה נימין, כנגד שמונת ימי חנוכה. הבעש"ט אמר שחנוכה הוא חג של משיח. פורים הוא תחית המתים, אבל חנוכה הוא חג של משיח (חנוכה הוא חג של משיח = 800 = 8 פעמים נים, שמונה נימים בכנורו של משיח כנ"ל. כל נים = 100 = יפי = חג חנוכה!). לא יודע אם החתן כבר הדליק נרות – עדיין לא? תדליק לכלה – בכל אופן, מי שהדליק, אנחנו כבר בנר חמישי. כתוב שחמישי בכל מקום הוא משיחי. אף על פי שיש שמונה נרות, יש משהו מיוחד בלילה הזה, איזה שיא של חנוכה, הנר המשיחי של חנוכה (לפי הקביעות של השנה הזאת שבה חשון היה מלא, היום, נר חמישי של חנוכה, כט כסלו, הוא יום ה-חנוכה של השנה). לפי מסורת חסידים זהו יום הגאולה השניה של אדמו"ר הזקן. יש שתי מסורות לגבי הגאולה השניה, בתקס"א. הגאולה הראשונה – פשיטא, י"ט-'כ כסלו תקנ"ט – אבל לגבי הגאולה השניה הרבי מביא בשם הרבי הקודם בלוח היום-יום שזה היה ביום ג' דחנוכה. אבל אצל חסידים מקובל שזה היה יום ה' של חנוכה, כט כסלו (כמו שמסביר סודו ר' לויק האבא של הרבי), לכן חסידים עשו סעודה מיוחדת, חג (כעת, סעודת החתונה) על שחרור אדה"ז. כתוב שעיקר הקטרוג היה על תורת החסידות – יותר חמור מהקטרוג הראשון על אדה"ז. אז כנראה אתם, החתן והכלה, שייכים – חוץ מחנוכה, ומגאולה בכלל – לגאולה של תורת החסידות, תפיצו הרבה חסידות בעולם, שהבית שלכם יהיה בית חב"ד לתפארת. אמרנו שיש הרבה כוונות של שמונה ימים, ואחת הכוונות היא שלמשיח בספר ישעיהו יש שם שמורכב משמונה מילים, וכתוב שכל מילה היא שם של מלך המשיח – "פלא יועץ אל גבור אבי עד שר שלום" (בהיות שכל מלה היא שם של משיח ראוי לצרף ל"פלא יועץ אל גבור אבי עד שרש שלום" שמונה פעמים משיח ואז מקבלים 4356 שהוא 66, בן דוד, ברבוע!). השם המלא מורכב מארבעה זוגות, "פלא יועץ" "אל גבור" "אבי עד" "שר שלום". כל יום מכוונים שם אחד – מי שקבל את ה"ואביטה", כוונה זו כתובה שם. הכוונה הזו מתאימה בהשגחה פרטית, כי אני פה מייצג את צד החתן – עוד מעט נלך לחופה ויגיע לחופה האבא של החתן, ובתוך שמות המשיח היום מכוונים את המלה "אבי" – "פלא יועץ, אל גבור, אבי עד, שר שלום". "אבי עד" הוא אב שחי לעד – "עד" כבר הכוונה של שבת שבע ברכות (שהוא יום א' דר"ח טבת, החדש שהגוף נהנה מהגוף, החדש שחנוכה נהנית מחנוכה!). שוב, יש כאן ארבעה זוגות (שיעור בזוגיות, כל ענינו של משיח הוא תיקון הזוגיות של הקב"ה לכנסת ישראל ושל כל זוג וזוג בעם ישראל בפרט) – אבי-עד הולכים כאן ביחד. בהשגחה פרטית מאד מכוונת מלמעלה החתונה הזו בנר חמישי-משיחי ומכוונים לשם "אבי" (ידוע ש-משיח עולה משה ועוד אחד שעולה אבי. אבי משה בהכאה פרטית = 690 = "משה משה", "לא פסיק טעמא בגווייהו" – "הוא גואל ראשון הוא גואל אחרון"). שוב, חמישי הוא משיחי – שיהיה בחופה הזו משיח כפשוטו, שיבוא ויגאל אותנו. Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com |
האתר הנ"ל מתוחזק על ידי תלמידי הרב
התוכן לא עבר הגהה על ידי הרב גינזבורג. האחריות על הכתוב לתלמידים בלבד