כג אדר תשס"ט - קבלת פנים לחתן אריאל יצחק בן זמרה - דף 3 |
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL ג. הר-שדה-בית שלמות הבית זה היה משהו כללי, אבל איך זה קשור לשמות שלכם? אריאל יצחק שלומית עולה ג"פ בית (זה הממוצע), לשון ברכה, כמו שלשה בתי מקדש. ה' ברא את העולם ב-ב, אבל כתוב בקבלה שבעצם ברא בסוד שם מב, מב האותיות הראשונות של התורה שיש בהן ג"פ ב – "בראשית ברא... ובהו" (ה-ב השלישית היא האות ה-מב). הבהו הוא תחלת התיקון של התהו. אתם בית-בית-בית, בטוח בית נאמן בישראל – חזקה של בנין בית, בנין עדי עד. בתוך השמות שלכם עיקר הבית, שלמות הבית, זה שלומית – "ביתו זו אשתו" (אם כי שכל שלשת השמות שלכם עולים בית בממוצע, בזכות שמתחתנים): בתוך השמות שלכם יצחק זה כנגד יצחק אבינו, זה פשיטא. בתנ"ך כתוב גם אריאל וגם הראל, זה כינוי של המקדש ובפרט על שם המזבח, יש בזה גם אריה (שיורד על המזבח ואוכל קרבנות, בזמן שישראל עושים רצונו של מקום) וגם הר. "פני אריה אל הימין", הוא בחינת אברהם אבינו, וכן "אברהם קראו הר". אז אריאל זה האברהם כאן, זה עוצמת האהבה. יצחק זה יצחק – פחד יצחק, צחוק מתוך יראת ה'. כתוב שמי שיש לו פחד מה' הוא הצוחק בסוף. החדש הזה הוא חדש השחוק, חוש השחוק. שלומית זה יעקב – זה שלום בית, זה שלמות, וזה קו האמצעי בקבלה. השלמות זה באמת לחבר את הקצוות, חסד וגבורה, אריאל יצחק, עם שלומית – ואז זה יוצר איש שלם. "בית אלהי יעקב" כתוב ש"יעקב קראו בית". קודם דברנו על אברהם – "אברהם קראו הר, יצחק קראו שדה, יעקב קראו בית". לכן אחד מכינויי המקדש בתנ"ך זה "בית אלהי יעקב" – ביטוי שחוזר גם בישעיהו וגם בהושע בפסוק זהה – "והלכו עמים רבים ואמרו לכו ונעלה אל הר הוי' אל בית אלהי יעקב". "בית" הולך עם "יעקב", ולפני זה כתוב "הר הוי'" – זה בחינת אברהם (יצחק לא נמצא כאן מפורש בפסוק). אלהי יעקב = ברוך = כג אדר. זה היום הכי מתאים לבנות את "בית אלהי יעקב" – אתם בית-בית-בית ועכשיו זה יום "אלהי יעקב", יום ה-ברוך, יום ברוך בשנה. [ר' גדי: אנחנו בדרך כעת לעלות ל"בית אלהי יעקב", להר הבית]. יש שני ביטויי "אלהי יעקב" – "בית אלהי יעקב" ו"משיח אלהי יעקב". זה בית ברוך ומשיח ברוך (בית הולך עם משיח, שני ביטויים, בית משיח = 770 = פרצת וכו'; פעמיים "אלהי יעקב" היינו ברוך ברוך = ג תמוז כנ"ל). "משיח אלהי יעקב" כנראה צריך להוולד מהבטן (בית של טן דו, חתן וכלה הדרים יחד באהבה ואחוה שלום ורעות, ביחס תמידי של אמירת "דו" [כמו ב"דודלה" של רלו"י מבארדיטשוב זצ"ל]), מ"בית אלהי יעקב" – "בני אתה אני היום ילדתיך". הערך הממוצע של "בית אלהי יעקב" ו"משיח אלהי יעקב" זה תריג. שהבית החדש יהיה בית משיח. תמסרו ד"ש חם ל"בית אלהי יעקב", ותמצאו שם גם את "משיח אלהי יעקב" ותביאו אותו. לפני "משיח אלהי יעקב" כתוב "נאֻם הגבר הֻקם עָל" – יש כמה פירושים מה זה ה"על", ואפשר לומר שזה פשוט "לכו ונעלה אל הר הוי' אל בית אלהי יעקב". כאשר "הקם על" – כאשר מקיימים את המבצע של עליה להר הבית בטהרה, כשיש מי שמקיים את הענין של "על" – אז יש גילוי של "משיח אלהי יעקב", שמה משיח מתגלה.
|
האתר הנ"ל מתוחזק על ידי תלמידי הרב
התוכן לא עבר הגהה על ידי הרב גינזבורג. האחריות על הכתוב לתלמידים בלבד