ח שבט תשס"ט - ברית אהרן מרדכי ממן - דף 3 |
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL ג. "הוי' עליון" – "אורות דתהו בכלים דתיקון" בפסוק "הוי' ילחם לכם ואתם תחרשון" יש כא אותיות (ב"הוי' ילחם לכם" יא וב"ואתם תחרשון" יש י), כמנין שם אהי', ובחכמת המספר זה המשולש של 6 (סכום כל המספרים מ-1 עד 6), אז אפשר לצייר את הפסוק: י ה ו ה י ל ח ם ל כ ם ו א ת ם ת ח ר ש ו ן
נשים לב לציר המרכזי של המשולש: אותיות נחל עולות מלמטה למעלה, סוד הנחל העולה בנפש – "נפשנו חכתה להוי'" (לעומת הנחל היורד מלמעלה – "נצר חסד לאלפים", כמבואר במ"א). שש האותיות שבאמצע המשולש (מלכאתח) עולות השם הקדוש צבאות (השמים והארץ, סוד "את השמים ואת הארץ" כנודע), כאשר האותיות המקיפות (הויהילממרונשתוחי) עולות "בראשית ברא" (= כתר מלכות). ואכן, תיכף נראה שיש קשר הדוק בין פסוק זה לפסוק הראשון של התורה "בראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ". בדילוג שורות, הדילוג הראשון = 819 = אחדות פשוטה, מספר ה'פירמידה' של 13 (סכום כל הריבועים מ-1 בריבוע עד 13 בריבוע), אחד-אהבה, כאשר הדילוג השני = 796, נשמות, ללמד שבהיות שרש כל נשמות ישראל באחדות הפשוטה של הקב"ה "הוי' ילחם לכם" ועליכם רק לחרוש בשקט, ותו לא מידי. כל התורה זה זווגים ושדוכים, צריך חוש איך לשדך – דברי תורה עניים במקומם ועשירים במקום אחר. אם משדכים נכון פסוקים יוצאים דברים עוד יותר מושלמים, כשכל פסוק מלמד על זולתו. "הוי' ילחם לכם וגו'" זה השידוך של "בראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ". גם "ברא" זה לשון בר, לשון לחם – יוסף משביר בר. "בראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ" היינו "לחם מן השמים" ו"לחם מן הארץ", וצריך שה' יתן את שניהם, "בראשית ברא אלהים". איך אני יודע שהפסוקים משלימים? ב"בראשית וגו'" יש כח אותיות (יחי) – המשולש של 7: ב ר א ש י ת ב ר א א ל ה י ם א ת ה ש מ י ם ו א ת ה א ר ץ יש כלל גדול במתמטיקה, שכל ריבוע זה סכום שני משולשים – המשולש שלו והמשולש שלפניו. זה הסימן הכי מובהק ששני הפסוקים האלה משלימים – כי זה משולש של 6 וזה משולש של 7, וביחד זה ריבוע של 7 (כשהריבוע הוא של מספר לא זוגי, שני המשולשים מתחלקים לפי השורות בתוך הריבוע): ב ר א ש י ת ב ר א א ל ה י ם א ת ה ש מ י ם ו א ת ה א ר ץ י ה ו ה י ל ח ם ל כ ם ו א ת ם ת ח ר ש ו ן [חידה: ילחם זה י-לחם. לחם זה משולש 12 (וג"פ הוי'), אבל י-לחם – י פעמים לחם = 780, שזה המשולש של טל. לחם הוא המשולש של זה וי"פ לחם הוא המשולש של טל. השאלה אם יש עוד משולש שגם כשמכפילים אותו בעשר יוצא משולש. בריבוע זה לא יכול להיות, אבל במשולש רואים שזה כן יכול להיות. שני הראשונים הם 1 (משולש 1) ו-10 (משולש 4), 21 (משולש 6) ו-210 (משולש 20), והפעם השלישית זה ה"ילחם" שלנו. עד הפעם הבאה צריך ללכת הרבה – הפעם הבאה זה 1540 (משולש 55) ו-15400 (משולש 175). השאלה – למצוא את הפעם הבאה, ובשביל זה לגלות את הכלל]. עוד סימן מובהק שזה משלים, שרק ביחד שני הפסוקים עולים כפולה של שם הוי' ב"ה. כתוב "הוי' ילחם לכם", אז היה טוב שזה יהיה כפולת שם הוי', אבל רק ביחד עם הפסוק "בראשית..." זה יוצא כפולה של הוי'. הפסוק הראשון של התורה עולה 2701 והפסוק "הוי' ילחם לכם" עולה 1615, וביחד הם עולים 4316 = 166 פעמים הוי'. 166 = עליון. ג"פ כתוב בתנ"ך "הוי' עליון", כולן בספר תהלים. גם באידיש מכנים את ה' אייבערשטער – שפירושו עליון. יש כמה כוונות כאשר אומרים שמישהו עליון – יש כוונה שהוא למעלה, בשמים, אבל יש כוונה שהוא מנצח ("ידו על העליונה"). אם אומרים שה' עליון זה גם פשט שה' תמיד יוצא עליון, תמיד הוא המנצח, ואם אנחנו קשורים לקב"ה אז תמיד דידן נצח, יש לנו עליונות. הקב"ה עליון ואנחנו "חלק הוי' עמו יעקב חבל נחלתו" וגם משתתפים בעליונות הזאת. הוי' עליון = בכל מכל כל. ג"פ הוי' עליון = כד בריבוע (שלמות). בפרק מז בתהלים, שאומרים ז"פ לפני תקיעת שופר בר"ה, כתוב "כי הוי' עליון נורא מלך גדול על כל הארץ". כי הוי' עליון נורא מלך גדול = ברית, כנראה שזה גילוי של ברית מילה (כל הפסוק: "כי הוי' עליון נורא מלך גדול על כל הארץ" = 1058 = הריבוע הכפול של 23, חיה = תענוג תענוג, יש כאן רמז לתיקון התענוג בנפש ואבר התענוג, אבר הברית, בגוף, להכליל את התענוג התחתון, המים התחתונים, המצמיחים כל מיני תענוג כנדוע, במים העליונים, התענוג האלקי, וד"ל). כאשר כורתים את הברית ומגלים את העטרה מתגלה "כי הוי' עליון נורא מלך גדול" – מתגלה העליונות של ה', וכך כל יהודי הוא עליון, ומתגלה ה"נורא מלך גדול". גילוי העטרה זה גילוי העטרה של המלך, הגילוי שכל יהודי הוא מלך, ומשתתף עם ה' בכך שהוא מלך (נורא מלך גדול = 390 = יה פעמים הוי', "ביה הוי' צור עולמים", מילה היא סוד מל יה כנודע, מל לשון גילוי, גילוי יסוד אבא, יה, ביסוד ז"א, להאיר את "הוי' בחכמה [יסד ארץ]" בכל הבריאה כולה, על ידי קדושת הברית בין ה' לישראל, וד"ל). גם ל-עליון יש כוונה של שם קדוש בכתבי האריז"ל.. אצל האריז"ל 166 זה שם קסו – אחורי שם סג (באותו אופן ש-קפד זה אחורי שם עב, כנ"ל): יוד יוד הי יוד הי ואו יוד הי ואו הי. זאת אומרת ששני הפסוקים יחד זה הוי' כפול אחורי מילוי שם סג של שם הוי'. לפני שנאמר מה הפירוש של הדבר הזה, נאמר שאם אני מכפיל את עליון – הוי' עליון ויהודי עליון (מרדכי עליון, "ומרדכי לא יכרע ולא ישתחוה", וזה עושה ממנו העליון, שהוא ינצח את המן הרשע והוא ינצח את כל אויבי ישראל, וזה יהיה נצחון בדרך של "הוי' ילחם לכם ואתם תחרשון" – כך הוא עשה, כאשר החרישה שלו התקיימה רק בעקשנות שלו, בחוש היהודי של מסירות נפש) – עליון עליון = מנחם מענדל = צמח צדק (זה הממוצע של שני השמות של הרבי). עוד סיבה מובהקת למה הרבי כל כך הזדהה עם מרדכי היהודי – יש כאן עליונות בעצם. לפי התרבות שלנו היום, הרבה פעמים המלה עליונות זה צורם את האוזן, זה לא יפה לומר כל כך הרבה פעמים שאנחנו עליונים. היות שאנשים נמנעים מלומר את זה, לכן דווקא צריך לומר את זה הרבה פעמים – דווקא בברית מילה צריך לומר את זה הרבה פעמים. בשביל זה עושים ברית מילה – עושים ליהודי ברית מילה כדי שיהיה עליון, שהיהודי עליון כמו שהקב"ה עליון. צריך לחזור ולהדגיש את זה שוב ושוב. אם יש ערך ממוצע אז יש גם כנפיים – המספר ממנחם עד עליון ומ-עליון עד מענדל – יחי. יחי מנחם = עליון, כלומר שה-יחי עושה מ-מנחם עליון. כשמוסיפים עוד יחי זה כבר מענדל. נחזור: הרבי אמר שבשביל להביא את המשיח צריך אורות דתהו בכלים דתיקון. הפטנט, הנוסחא איך להביא את המשיח (לכל פעולה במציאות צריך נוסחא) – אורות דתהו בכלים דתקון (= 1690 = הוי' פעמים אד' = דילוג התבות של הפסוק הראשון בתורה: בראשית אלהים השמים הארץ, וד"ל). לכל נוסחא, לכל פעולה, יש על פי הקבלה איזה שם קדוש שפועל אותה. בשביל זה יש הרבה שמות קדושים – כל שם זה כח שפועל פעולה מסוימת. אורות דתהו זה שם סג בקבלה, כמו שכתוב במפורש בספר התניא. אבל כדי להמשיך את האורות דתהו בכלים דתיקון, זה הכח המיוחד של אחורי שם סג – שם קסו. זה משהו מאד פשוט, ומאד חשוב לכל חב"דניק לדעת, איזה שם לכוון כדי להביא את המשיח – כדי להמשיך אורות מרובים דתהו בכלים רחבים דתיקון. לפי הקבלה זה שם קסו – יוד יוד הי יוד הי ואו יוד הי ואו הי כנ"ל. היות שזה אחוריים זה שממשיך את השם למטה, כדי שיוכל להתממש בכלים שהם בעצם מדרגה אחרת, כמו עולם אחר. כדי שעולם התהו, שם סג, יוכל לרדת לכלי התיקון – זה שם עליון. "הוי' עליון" ויהודי עליון – זה היכולת להמשיך אורות מרובים דתהו בכלים רחבים דתיקון. זה להיות יהודי עליון, שאתה יכול לקחת אורות אין סופיים, להמשיך אותם בגבול ועל ידי זה להביא את הגאולה האמיתית והשלמה על ידי משיח צדקנו.
|
האתר הנ"ל מתוחזק על ידי תלמידי הרב
התוכן לא עבר הגהה על ידי הרב גינזבורג. האחריות על הכתוב לתלמידים בלבד