טו אדר תשמ"ד - פורים - מלון המלכים ירושלים - דף 4 |
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL
חסר בקלטת ..."אבא בנימין (איש ימיני) אומר: יהי רצון שתהא תפילתי סמוכה למיטתי".
נשאר לנו להסביר את הרמז האחרון של קסז. הסוד הזה הוא סוד שלא שמעתו אוזן. הזכרנו קודם את עב שמות הקדושים היוצאים מן הפסוקים מפרשת בשלח "ויסע" "ויבא" "ויט", בכולם יש עב אותיות, וכאשר מחברים אותם פנים אחור ופנים עולים עב שמות, בעלי ג אותיות כל אחד. השם ה-ל מביניהם הוא אום, "אום אני חומה". בדרך כלל אסור לומר את השמות הללו בפירוש, חוץ מן השם הזה שהוא מילה בלשון הקדש, המוכר לנו מן ההושענות – "אום אני חומה". כל הפיוט הזה מתחיל ומסתיים במילים "אני והו הושיעה נא". גם אני וגם והו הם גם שמות משם עב (ה-לז והראשון). ביום השלישי להושענות, בהמשך הפיוט של "אום אני חומה", שהיא ההושענא העיקרית שאומרים, אומרים [...חסר...] "אני חומה ושדי כמגדלות אז הייתי בעניו כמוצאת שלום". מה זה "אני חומה"? זה מרדכי היהודי העומד כחומה, "לא יכרע ולא ישתווחה", נגד עבודה זרה. בהמשך ההושענא ליום השלישי כתוב: "חבוקה ודבוקה בך, טוענת עולך, יחידה ליחדך". לענייננו, אום אני חומה עולה קסז. כל מגילת אסתר זה העמידה כחומה, במסירות נפש. נסביר יותר בעומק את הסוד של אום. כל מי שהיה פעם במקומות חיצוניים שיקשיב. אנחנו יודעים שהדברים שמסר אברהם אבינו ביד בני הפילגשים שהלכו קדמה לארץ קדם זה שמות, שעד היום שם... אום הוא אני חומה בנוטריקון. אמרו מקודם שעד דלא ידע עולה השם הקדוש טפטפיה [אתמול היה אצלנו חייל המשרת בצפון, והוא אמר לי, שעכשיו זה המילואים הראשונים שלו אחרי החתונה מאז התשובה ויש לו הרבה ניסיונות של דיבורים רעים וכו'. ב"ה שרוב החיילים רוצים לחזור בתשובה, אבל כאשר הוא שומע דיבורים כאלו הוא מכוון את השם התך, העולה יהדות, העולה משיח בן דוד עם הכולל, וזה עוזר לו. התחזקתי מזה שאפשר וכדאי ללמד לכם (לברסלב, ליוסי) שמות קדושים]. השם הזה, שהוא שם המחשבה, עם השם אום עולים יחד רם – עמלק, אותו מכניעים בפורים. שוב, אום זה שם האמונה (ועולה בטול), טפטפיה הוא שם של יה, של טיפי המוחין – טיפת מיין דכורין של אבא וטיפת מיין נוקבין של אמא. נוסיף סוד עמוק על שם עב. בעולם האצילות יש יב פרצופים, וכתוב בכתבי האריז"ל ש-ו פעמים יב עולים עב, שבתוך כל אחד מ-יב הפרצופים (עתיק ונוקביה, אריך ונוקביה, או"א עילאין, ישראל סבא ותבונה, ישראל ולאה, יעקב ורחל) יש שש פרצופים בפרטות. כנגד שם של עב, שכנגד החסד (וכן עולה חסד) יש שם של מב אותיות, כנגד הגבורה. כתוב ששם מב מגיע עד אמא, שרש הגבורות, ואילו שם עב מגיע עד... [חסר...] "ויקראו סופרי המלך...". בפסוק הזה, הכי גדול בתנ"ך, יש גם מילים. "וגם חרבונא זכור לטוב" – חרבונא התחיל את הדיבור שלו עם המילה גם: "גם הנה העץ אשר עשה המן". ח פעמים כתובה המילה גם במגילה, וכן מנהג חב"ד להכות ח פעמים את המן, כשמוזכר שמו עם כינוי גנאי. גם זו מילת ריבוי, כשצריך להוציא ניצוצות מבין הקליפות, בבחינת ברוך המן. בפסוק הארוך הזה יש קצג אותיות, כמנין עד דלא ידע, כמנין השם הקדוש טפטפיה, כמנין אמונה אמן, כמנין אני הוי' אלקיכם, כמנין כוזו במילוי.
לחיים לחיים! גדליה (המתופף), אני מברך אותך שתתופף לנו כל יום בישיבה, ותבטל את קליפת התף של פגם הברית, העולה לילית.
הרב מלמד ניגון חדש לפורים. בבקשה להיות בשקט, זה שיר רציני. כאשר אני מלמד שיר חדש, יש אנשים שמפריעים לי. שמצטרפים. לא זה דרך החסידים. חסידים שומעים קודם את השיר כמה פעמים ורק אז מצטרפים יחד. מי ששר פעם ראשונה נקרא 'חיצון', נקרא 'מתנגד', נקרא 'בליטה'. עכשיו אנחנו הורגים את המן, אז בבקשה – אין בליטות, אין חיצוניות ולא ישירו את השיר ביחד איתי. רק יקשיבו בשקט. הרב מלמד את ניגון 'הולך בתום'. [חסר קצת...] מי היה השליח? התך. זה השם השני מתוך שם עב, שם האתהפכא. עולה יהדות. ר"ת כל הנשמה תהלל יה, וס"ת ולך נאה להודות. בכתבי האריז"ל [...זה משעמם לך?...] כתוב שעולה משיח בן דוד עם הכולל. זה השם אתו הכה משה את המצרי – המצרי עולה משה. התך הוא הממוצע בין מרדכי ובין אסתר, כמבואר בתורה אור. התך הוא דניאל. "ותהי לו לבת" – לבית, "ביתו זו אשתו". ה-ג פעמים התך משלים את ה- ... פעמים אסתר לחן... מרדכי מופיע חן פעמים במגילה – "תשואות חן חן לה" – חן מרדכי וחן אסתר. בסוד יד אמונה, "ויהי ידיו אמונה עד בוא השמש". לא זכיתי לשמוע את השיחה של הרבי, אבל ברור דבר אחד שהרבי שליט"א רוצה שכל אחד יפיץ יהדות במקומו. שכולם פה יזכו לזה. כל מי שנמצא כאן בסוף, שיהיה אחראי על הסופים. שה"פיינל סולושן" יהיה להפיץ את היהדות עד אין סוף, את החסידות, כל אחד לפי כוחו, כמו החוש שלו. לא צריך דוקא כמו החוש של מישהו אחר, וזה יקרב את ביאת המשיח. ניגנו 'אימתי קאתי מר'. |
האתר הנ"ל מתוחזק על ידי תלמידי הרב
התוכן לא עבר הגהה על ידי הרב גינזבורג. האחריות על הכתוב לתלמידים בלבד