חיפוש בתוכן האתר

אחרי מות קדושים - שש דרגות ברפואה - דף 2 הדפסה דוא
אינדקס המאמר
אחרי מות קדושים - שש דרגות ברפואה
Page 2
Page 3
Page 4
Page 5
Page 6
Page 7
כל הדפים

צריך לדייק מאוד במילים כאן ולקרוא את זה כמה פעמים לפני שמתחילים להבין מה הוא אומר פה:

"א' בכח סמי הרפואות שהם מבריאים את הגוף (כלומר שהם חושבים באמת על הגוף, כמו רופא שאינו חושב על הנפש במודע כ"כ, הוא נותן איזה מרשם וחושב שזה יעזור לבעיה כלשהי בגוף, אך באמת מה קורה כאן אם זה באמת עוזר ואותה רפואה אכן מתאימה?) כפי מה שהגוף חי מן הנפש (זה מבריא את הגוף לפי ערך מה שהגוף חי מן הנפש) המחיה אותו, באותה המדרגה באה לו הבריאות.

במדרגה זו של חיות הגוף מן הנפש, באמת הרפואה נוגעת לנפש במדרגה זו, אם כי היא מכוונת לגוף, כיון שבמדרגה זו הגוף מלביש את הנפש. פעולת הרפואה כאן מכוונת לגוף אך בדיוק במקביל לנקודה זו ישנה נפש. ובאותה מדרגה בה הגוף חי מן הנפש כך הרפואה פועלת להבריא את הגוף.

 

שאלה: מה הכוונה 'מה שהגוף חי מן הנפש'?

תשובה: זה כמו הנה"י- הסוף של הנפש, המתלבש בתוך הגוף.

שאלה: מה המעשה מרפא ומה נעשה ממילא? הסמי מרפא מרפאים את הגוף וממילא הנשמה מתרפאת, או להיפך?

תשובה: קודם הגוף היה מטושטש ושם חשך לאור וטעם מר למתוק והתרופה שקיבל סידרה את הענין והחזירה את הגוף לאיתנו, אך מכל מקום הגוף נשאר בגשמיותו והתרופה לא פעלה עליו עידון ברוחניות. כמו רופא שאינו יודע מטוב ורע, רק רוצה שהגוף יתפקד טוב. ואם הוא מצליח זה מה שהוא משיג, שמסדר את הבעיה הגופנית באותה מדרגה והכל בסדר, אך מכל מקום אין הגוף נעשה רוחני יותר בעצם. (וזה הולך על הרופא הכי טוב שיש היום בעולם עם פסיכולוג יחד, רק חילוני...).

 

[כאן הרב מסביר את הרקע למאמר ומדוע ר' אייזיק מביא את המשל המורכב הנ"ל: הוא מסביר את כל התהליך מיציאת מצרים, ספירת העומר, המשכן והמקדש, וכל הפרשיות עד אחרי קדושים ובסוף רוצה להבין מה ההבדל בין פרשת עריות של 'אחרי' (שזו תכלית הרפואה, ומדוע היא באה אחרי פרשת נגעים) לבין פרשת עריות של 'קדושים'. ומדוע נגעי אדם באים אחרי כשרות. הוא רוצה להבין את כל סדר התורה, מיציאת מצרים והמשכן עניני כשרות אח"כ נגעים (תורת אדם שאחרי תורת בהמה) ולבסוף פעמיים עניני עריות ולכל אלו מביא את המשל המורכב של הרפואות, לומר שכל אחד מהם הוא סוג אחר ומדרגה אחרת של רפואת הנפש והגוף, כאשר המדרגה הכי גבוהה (כל זה הולך מלמעלה למטה) היא בפרשת אחרי קדושים].

המשל למדרגה הראשונה-לרפואה מוצלחת, שבה הגוף מסתדר ולא נעשה יותר רוחני, הוא יציאת מצרים. שם נגלה עליהם מלך מלכי המלכים הקב"ה וגאלם. במדרגה השניה-המשל הוא מתן תורה ומה התחדש שם, ובמדרגה הג' המשל הוא המשכן וחידושו, אח"כ כשרות, נגעים ועריות.

 



 

האתר הנ"ל מתוחזק על ידי תלמידי הרב

התוכן לא עבר הגהה על ידי הרב גינזבורג. האחריות על הכתוב לתלמידים בלבד

 

טופס שו"ת

Copyright © 2024. מלכות ישראל - חסידות וקבלה האתר התורני של תלמידי הרב יצחק גינזבורג. Designed by Shape5.com