חיפוש בתוכן האתר

אחרי מות קדושים - שש דרגות ברפואה - דף 7 הדפסה דוא
אינדקס המאמר
אחרי מות קדושים - שש דרגות ברפואה
Page 2
Page 3
Page 4
Page 5
Page 6
Page 7
כל הדפים

מדרגה ו'

המדרגה הו' היא נס: איפה זה בתורה? זה בסיפור האב-טיפוס של לא לסמוך על הנס ואף על פי כן ה' עשה להם נס. אלו חנניה מישאל ועזריה. שהם בפירוש לא סמכו על הנס ומהם חז"ל למדו ש"כל המוסר את עצמו על מנת שיעשו לו נס, אין עושים לו נס". וכאן הוא מדמה את האש לאיזו מחלה אנושה, שזה מעין קלקול שלא ניתן לרפא על דרך הטבע בכלל. לקרר את האש שכעת היא שורפת גוף על פי טבע, זו היא המדרגה הו', שאם הם היו בבחינת קדוש שרוי בתוך גופו-מדרגה ה', הגוף היה עדיין נשרף בסיפור הזה ולא היינו רואים אותם יותר בעולם הזה. הדוגמא הזו היא דוגמא של המדרגה הו', של קדושה כזו שמשתלטת לגמרי על מה שקורה בעולם הגשם ממש והיא הופכת את המציאות ואת התהליך הטבעי הגשמי. 

"אך בנס דכבשן האש היה האש בתקפו כמו שכתוב "קטיל המון שביבא" (האש הרגה את אלו שהתקרבו יותר מדי, את הגוים) ואף על פי כן היה כח הנפש (מה שלט על האש? כח הנפש. שהוא גם כן מעין רצון, אך רצון של אמונה פשוטה. וזה כח הנפש שיכול להתמודד עם האש הגשמי. במדרגה הקודמת בה הוא ממשיך לחיות, זה רצון כ"כ גדול, אך אין רצון זה משנה את הגוף. שם, הגוף נשאר בקלקולו. וזו מדרגה מסוימת של כח נפשי שהוא לגמרי מעל לכל חלקי הנפש השייכים לגוף ישירות, עד כדי כך שנקרא קדוש, שקדוש שרוי בתוך מעיו. כאן, הנס,  גם הוא כח הנפש, רק שאומר שכח הנפש הזה היה באותו תוקף דאש כך שלא הזיק לחנניה מישאל ועזריה. ז"א שהנס הוא שכח הנפש הוא חזק ומשתלט על הגשמיות. "והיינו כח ניסי מאת ה' שהוא למעלה מבחינת קדוש השורה בתוך מעיו שהוא אינו מגיע ומתפשט עד כח הרפואה כנ"ל. (הקדוש השורה בתוך מעיו אינו מרפא את הגוף. והנס גם הוא משהו פנימי, רואים כאן עד כמה ישנה הקפדה בחב"ד שהכל יהיה בתוך הנפש, אפילו ענין הנס) והנס הוא בא גם בכח האש שהיה בתקפו כנ"ל,שאף על פי כן לא ישלוט בחנניה  מישאל ועזריה".

עד כאן ה-ו' מדרגות ואח"כ הוא מסביר למה זה מקביל, שהכל הולך על פרשיות העליה והב' מדרגות האחרונות: קדוש שרוי בתוך מעיו ומדרגת הנס הן שתי הפרשיות של עריות דוקא. אחרי-קדושים. בעצם, שמירת העריות ותיקון הברית זה יותר גבוה מכל מה שקדם עד אז. ועל זה אמרו חז"ל: "בכל מקום שאתה מוצא גדר ערוה שם אתה מוצא קדושה". כל זה בא לגלות את הקדושים תהיו, ובזה גופא יש ב' מדרגות: 'קדושים- תהיו יכול כמוני', בתמיהה, שזה 'קדושתי למעלה מקדושתכם', ויש 'יכול כמוני בניחותא', זה באמת להגיע ל"כי קדוש אני ה' אלקיכם", קדושתי (שהיא) למעלה, (היא) משפיעה להיות ולהיעשות קדושתכם ממש, שזו המדרגה הששית של הנס, של חנניה מישאל ועזריה, שהנפש היא חזקה בקדושת ה' ממש ויכולה להשתלט גם על האש הגשמי.

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com


 

האתר הנ"ל מתוחזק על ידי תלמידי הרב

התוכן לא עבר הגהה על ידי הרב גינזבורג. האחריות על הכתוב לתלמידים בלבד

 

טופס שו"ת

Copyright © 2024. מלכות ישראל - חסידות וקבלה האתר התורני של תלמידי הרב יצחק גינזבורג. Designed by Shape5.com