יד אדר תשס"ט - סעודת פורים בבית הרב - דף 4 |
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL סדרת צנה נראה מה החשבון של פורים: אמרנו שהסוד של פורים זה צנה. מי שמגיע לעד דלא ידע לא צריך מזגן. פורים זה הכנה לכל הקיץ – מי שהגיע לעד דלא ידע הוא מקורר, הוא עצמו מזגן ויכול לקרר את כולם. המלה זה "צנה", "כצנה רצון תעטרנו". נעשה תרגיל פשוט במלה צנה: במספר קטן זה 19, וגם ציץ עולה 19 – הכל חוה (ראה בדבר תורה). במספר רגיל צ זה 90 ו-נ זה 50 ו-ה זה 5. אפשר לבנות מזה סדרה פשוטה ונראה לאיפה הסדרה הזו תגיע: המספר הבא זה 125, אחר כך 155, אחר כך 180, 200, 215, 225, 230 ומתחיל לחזור. זה סדרה של חן נקבי – סדרה סימטרית, עם שני מספרים זהים באמצע (אם יש מספר אחד באמצע זה חן זכרי). יש באמצע פעמיים 230 (יגל פזק, שם היסוד בשם מ"ב). 460 = קדש להוי'. האותיות החרותות על הציץ, דהיינו הכח של הציץ, הכח לנצח את עמלק, זה ה"קדש להוי'", וזה אמצע סדרת ה-צנה. יגל זה שם קדוש, זה החג"ת של היסוד – עולה גדול (צריך להסביר את זה לד"ר יגל...). אח"כ ר"ת אותיות זקף – זה סוד של זקף גדול (יש על זה כמה דרושים של אדה"ז, ואצלנו מאמר באשא עיני). הסדרה של צנה מגיעה עד זקף גדול, וזה חוזר פעמיים. יש מי שזוכר במגלת אסתר שני זקף גדול אחד אחרי השני? "[מה] לעשות באיש [אשר המלך חפץ ביקרו]". שם המחלוקת בין המן למרדכי, מי זה האיש. "ביקרו" זה מי שיותר קר, זה "ליהודים היתה אורה ושמחה וששון ויקר" – שהעיקר זה להיות קר (בקדושה: "וראו כל עמי הארץ כי שם הוי' נקרא עליך ויראו ממך", שאתה הכי קר מכולם, גם כאשר שם הוי' כתוב עליך הוא נקרא – קר). יקר – י זה מוחין דאבא – מי יוכיח שהוא יותר קר. התחלנו מ-צנה, ואמרנו ששלש האותיות עושות סדרה פשוטה, שעולה מ-5 עד זקף גדול, שוב זקף גדול, ואז יורד שוב ל-5. כמה מספרים יש מ-5 עד 230 (בכל צד של הסימטריה)? עשרה מספרים. סה"כ יש בסדרה עשרים מספרים חיוביים, אבל אמרנו שהסוד של פורים זה "רבותים אלפי שנאן", אז צריך להוסיף עוד שנים בכל צד, והמספר שנוסיף כבר יהיה שלילי – מינוס 45 (אדם, מאד). אז כל המספרים בכל צד של הסימטריה יוצאים 1430 – יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד. ניגנו יחי (והיה הרבה בלגן). |
האתר הנ"ל מתוחזק על ידי תלמידי הרב
התוכן לא עבר הגהה על ידי הרב גינזבורג. האחריות על הכתוב לתלמידים בלבד