כא ניסן תשס"ט - סעודת משיח - דף 20 |
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL [ח] ורמז: ברכת הזמן ברכת החמה = 1404 = שבת שבת = 13 פע' 108, חק, קח. [ט] ורמזים במבנה זה: "השמש לאור עולם", "וחם השמש" (במן נאמר "וחם השמש ונמס". במלחמת שאול להציל את אנשי יביש גלעד נאמר "כחם השמש" = תשובה, ה עילאה שבשם; הערך הממוצע של ד התבות "וחם השמש" "כחם השמש" = שמחה [שיש בה אותיות שמש וחם], פנימיות ספירת הבינה, ה עילאה שבשם), "שמש צדקה ומרפא בכנפיה", "תבואת שמש" ("תבואת שמש" = 1449 = 7 פעמים אור, "נעוץ סופן בתחילתן", כח הצמיחה של השמש באור השמש, ובסוד התופעה הידועה של פוטוסינתזה. "תבואת שמש" ביחד עם "שמש צדקה ומרפא בכנפיה", סוד היחוד של אותיות וה של שמש הוי' הנ"ל = 2782 = הוי' פע' אנכי הוי'. "השמש לאור עולם" "וחם השמש", סוד היחוד של אותיות יה של שמש הוי' הנ"ל = 1677 שלם וחצי של "שמע ישראל הוי' אלהינו הוי' אחד"; שלשת הלשונות שכנגד אותיות יהו של שמש הוי' הנ"ל = 3010 = 10 פעמים אש, ואילו "תבואת שמש" שכנגד ה תתאה = 1449 = 7 פעמים אור כנ"ל!) = 4459 (ס"ת 1891, אין במשולש כללי; הסדרה הלינרית בדילוגי 1449 שמגיעה ל-4459 מתחילה מ-112, 4 פעמים 28 של ברכת החמה, הוי' אלהים, שם מלא) = 49 פעמים 91 = 13 פעמים 7 בחזקת 3 (7 בחזקת 3 היינו שמג של "כצאת השמש בגברתו" לע"ל, "ואור החמה יהיה שבעתים כאור שבעת הימים", וד"ל)! [י] ותופעה יפה: שם "הוי' אלהים" מופיע לו פעמים בכל התנ"ך, מתוכם כא פעמים בתורה (כ מתוכם במעשה בראשית) ו-טו (יה) פעמים בשאר הנ"ך. יש כאן דוגמה יפה לחלוקה של ריבוע לשני המשולשים המרכיבים אותו: לו הוא ו בריבוע, והוא מתחלק למשולש של ו פעמים בתורה ועוד משולש של ה פעמים בשאר הנ"ך. [יא] ורמז: הוי' פעמים חמה – תכונות החמה שבסוד שם הוי' – עולה 1378, בן במשולש כנ"ל, וכשמצרפים זאת לשנת ברכת החמה עולה אהבה פעמים יראה, יחוד "תרין גדפין" שבשנת ברכת החמה הנוכחית דווקא, שנת "וזרחה לכם יראי שמי שמש צדקה ומרפא בכנפיה". [יב] וכמה רמזים: צמד הכינויים בלשון הפיוט, "כי אנו רעיתך ואתה דודנו", עולה 770 – זהו כבר רמז הכנה לשנה הבאה עלינו לטובה, שנת תשע. רעיתך = 700, דודנו = 70, ממוצע י האותיות = 77, מזל וכו'. ממוצע 5 אותיות דודנו = דוד (שחי דודנו שנים!) = יד (שתי האותיות שבאמצע רעיתך דודנו). במילוי: ריש עין יוד תו כף דלת וו דלת נון וו = ד"פ ישראל, סוד "ומספר את רבע ישראל". ידוע ש-770 = "דרכיה דרכי נעם וכל נתיבתיה שלום". בדרכי נעם שלום יש יא אותיות, ממוצע כל אות = ע = דודנו, האות האמצעית היא ע = דודנו, י האותיות שמסביב = 700 = רעיתך, כאשר ממוצע כל אות = 70 = דודנו – 10 דודנו = רעיתך מסביב לדודנו אחד! [יג] ר"ת התיבות של הכינויים המובהקים הנוספים כאן הם אבגיקר – אבגי, אותיות גבאי, רומז לסוד "אנא בכח גדולת ימינך" ו-אבגק רומז ל"אהובים... ברורים... גבורים... קדושים". [יד] ורמז: בים נאמר שיר השירים... בסיני נאמר שיר השירים... = 2916 = 36 פעמים 81 = 54 בריבוע! [טו] השם שלמה מופיע בשיר השירים שבע פעמים, כנגד שבעת שמותיו של שלמה: שלמה ידידיה קהלת אגור יקה למואל איתיאל = 1837 = מגן דוד חי = "זכור את יום השבת לקדשו", היינו ששבעת השמות רומים לסוד שבת, היום השביעי. רק ראשי התיבות של השמות עולים כאחרון שבהם – איתיאל! רוס"ת עולה 1127 = 49 פעמים 23 = "והיה הוי' למלך על כל הארץ ביום ההוא יהיה הוי' אחד ושמו אחד", ובצירוף שתי האותיות שהן אמצעי תיבות עולה 1233 = 9 פעמים 137. בשיר השירים רומז שלמה ל"מלך שהשלום שלו" [ר"ת שמש] = 1107 = 9 פעמים יחי המלך, וביחד עם שלמה עולה הוי' פעמים נאו. [טז] משלי קהלת שיר השירים ר"ת משקה. [יז] 3000 ומשלי = 3380 = 5 פעמים 26 בריבוע. 1005 ושיר השירים = 2080 = 80 פעמים הוי' = 64 במשולש. יחד = 5460 = 3 פעמים 1820! [יח] ורמז בדבריו: מוסר טבע שיר = 897 = 3 פעמים 13 פעמים 23, נמצא שהערך הממוצע של שלשתם = 13 פעמים 23, אחד (פנים) פעמים אחורי אחד: א אח אחד, וד"ל, ללמד שהכל אחד (רק שיש באחדות זו גופא פנים ואחור, וד"ל). רוס"ת = 819 = אחדות פשוטה (הפירמידה של אחד כנודע), אמ"ת 78 = ו צירופי אחד. כשמסדרים מילים אלו במשולש יורד – מוסר טבע שי ר – הפנות (מ ר ר) והאמצע (ב) = 442 = טוב פעמים הוי' ב"ה, ושאר האותיות = 455 = 5 פעמים 7 פעמים 13 (רבע 1820, והיינו הטטרא-הדרא של 13). במילוי אלפין: מם ואו סמך ריש טית בית עין שין יוד ריש = 2574 = 99 פעמים 26, הוי' ב"ה = 897 (אותיות השרש כנ"ל) ו-1677 (אותיות המילוי) = שלם וחצי "שמע ישראל הוי' אלהינו הוי' אחד" = 13 (אחד) פעמים 129 ( = "הוי' הוא האלהים"). [יט] "זאת חקת הפסח" "זאת חקת התורה" עולה נא בריבוע. [כ] "אחתי" = אחדות, "אחתי כלה" = דעת. [כא] קרבן פסח = פרו ורבו, טלה קרבן פסח = לב פעמים טוב = "ואין ברוחו רמיה" כנ"ל. [כב] וחם השמש ונמס = אדם פעמים חוה = תהלתך וכו', ובצירוף מוריד הטל – העולה טז פעמים חוה – עולה אני פעמים חוה. [כג] "כי נער ישראל" = יציאת מצרים וכו' ו"נער ישראל" = בית המקדש וכו', רמז למבואר במ"א שצריכים למנות את בנין בית המקדש ליציאת מצרים. כל הפסוק עולה 2145 = משולש 65, שם א-דני ב"ה. ביחד עם "זכרתי לך חסד נעוריך אהבת כלולתיך לכתך אחרי במדבר בארץ לא זרועה" (שעולה 3558 = 26 פעמים 138 = אהבה פעמים חיים נצחיים) עולה הכל 5733 = אהבה פעמים אמת! [כד] "כי יצר לב האדם רע מנעריו" = 1058, הריבוע הכפול של 23 (חיה) = תענוג תענוג. [כה] כל השירים קדש ושיר השירים קדש קדשים" = אמונה פעמים הבטחה = נא פעמים חן. [כו] ורמזים בזה: רבי עקיבא אין העולם כדאי כיום שנתן בו שיר השירים = 2601 = 51 בריבוע = זאת חקת הפסח זאת חקת התורה כנ"ל. רבי עקיבא אומר אין העולם כדאי כיום שנתן בו שיר השירים = 2848 = גוף פעמים לב. [כז] "אין העולם כדאי" = מאור, שמתחלק לר"ת העולים הוי' ועוד 221. אמצעי תיבות עולים 11 בריבוע. [כח] ורמזים בזה: ארח צדקה = זאת, בסוד "בזאת יבוא אהרן אל הקדש"; ס"ת ךתט = משפט; ס"ת כל הפסוק = נתיב; "בארח צדקה אהלך בתוך נתיבות משפט" = 7 פעמים 313 = נתיב ועוד 1729; אותיות שניות = 1110 = 30 פעמים 37, והשאר = 1081 = תפארת = משולש 46 = 23 פעמים 47, חיבור הרכיבים 30 ו-47 = מזל ובצירוף 23 ו-37 = 137, קבלה וכו'. |
האתר הנ"ל מתוחזק על ידי תלמידי הרב
התוכן לא עבר הגהה על ידי הרב גינזבורג. האחריות על הכתוב לתלמידים בלבד